2024.5.27 16:35
Olvasási idő 0:47
Kovács M. Dávid

Még meg sem nyílt a Primark első magyarországi üzlete, a regionális vezető máris a következő nyitást fontolgatja

DIVAT BUDAPEST FAST FASHION PRIMARK VÁSÁRLÁS

Egyelőre az első üzletre fókuszálnak, de úgy gondolják, Magyarország elbírna még egy boltot – mondta a fast fasion üzletlánc kelet-közép-európai vezetője az ír cég első hazai egységének sajtóbejárásán.

Kedden megnyitja első magyarországi üzletét a Primark nemzetközi divatáruház Budapesten, amelynek hétfői sajtóbejárásán Maciej Podwojski, a Primark kelet-közép-európai vezetője az ír vállalat további magyarországi terveiről is beszélt.

Az MTI tudósítása szerint Podwojski az eseményen egy kérdésre válaszolva úgy fogalmazott: egyelőre az első üzletükre, illetve annak fogadtatására koncentrálnak, de úgy gondolja, hogy Magyarország „elbírna“ még egy üzletet.

2024. május 23-án nyílt meg a Primark második üzlete Madridban.
2024. május 23-án nyílt meg a Primark második üzlete Madridban. Forrás Carlos Lujan / Europa Press / Getty Images

A Primark (hazájában: Penneys) története 1969-ben indult Írországban, mostanra már több mint 440 üzlete van a világ 17 országában, és összesen mintegy 80 ezer dolgozót foglalkoztatnak. A cég ráadásul dinamikusan fejlődik, a budapesti eseményen ugyanis elhangzott, hogy a terveik szerint 2026 végére 530-ra nő majd a boltjaik száma.

A vállalat a régió öt országában, Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szlovákiában összesen 12 üzletet működtet. A kedden nyíló budapesti bolt a tizenharmadik, ahol a női, férfi és gyermekruhákat, cipőket, szépségápolási termékeket, kiegészítőket és lakberendezési cikkeket lehet kapni.

A 3100 négyzetméteres üzlet a budapesti Arena Mall bevásárlóközpontban nyílik, a cég a magyarországi piacra lépéssel 180 új munkahelyet teremt.

Maciej Podwojski a budapesti üzletben azt mondta: a Primark nagy hangsúlyt fektet a fenntarthatósági szempontokra, 2030-ra például már csak újrahasznosítható, illetve újrahasznosított anyagokból készült termékeket árulnak majd, és ugyancsak 2030-ra felére csökkentik az üzletlánc szén-dioxid-kibocsátását.