2024.5.5 19:49
Olvasási idő 1:10
Krajnyák Petra

Egy 20 éves youtuber elhitette egymilliós követőtáborával, hogy terhes, így akart fizetős tartalmaira feliratkozókat szerezni

ARCOK INTERNET SOCIAL MEDIA TERHESSÉG YOUTUBE YOUTUBER

Caroline Konstnar két héttel az "örömhír" bejelentése után osztotta meg követőivel, hogy "elvetélt". Azonban kiderült, hogy az egész átverés volt.

A több mint egymillió feliratkozóval rendelkező youtuber, Caroline Konstnar két héttel ezelőtt jelentette be, hogy gyereket vár. A 20 éves nő a megszokott terhesség-bejelentő tartalmaktól eltérően kissé komikusan közelítette meg a dolgot.

„Igen, igazak a pletykák. Felcsináltak. A családom és a szeretteim magánéletének megóvása érdekében az információk nagy részét tudatosan hallgattam el a videóban. Kérlek, legyetek megértőek. Akárhogy is, nagyon izgatott vagyok, hogy kihasználhassam ezt a gyereket a nézettség érdekében“

– áll a videó alatti leírásban.

A sírós, nevetős videót, melyben jövőjéről, a gyerekvállalásról, és a huszonévesek elveszettségéről elmélkedik, több mint 585 ezer ember tekintette meg. A bejelentés után sorra érkeztek a gratulációk, majd két héttel később a 20 éves youtuber újabb bejelentést tett.

„Oké, srácok elvesztettem a babát, nem tudom pontosan hova tettem“

– mondta Caroline, miután benézett a sütőbe és a konyhaszekrénybe. 

A poénkodás után végül komolyra fordította a szót, és elmagyarázta az átverés okát. Szerinte a tartalomgyártók életében a valóság és a fikció között elmosódik a határ, a közönség pedig a szereplő absztrakt kivetüléséhez kezd el kötődni, nem a valódi személyhez. A néző szemében ez a kapcsolódás érzelmi töltetű lesz, a tartalomgyártó számára viszont a követők figyelme monetáris értékeket hordoz. Kifejtette, hogy sem a néző, sem ő maga nem valóságos, de a hatás, amit egymásra gyakorolnak nagyon is valósnak érződik. Elmondása szerint, viccből hazudott a terhességéről, hogy rávilágítson arra, hogyan képesek az emberek nem létező dolgokhoz kötődni. 

Kiemelt tartalom
Eresszük ki a páncélba zárt szellemet, így kapcsolódott össze a pesszimista cyberpunk szubkultúra a divattal Eresszük ki a páncélba zárt szellemet, így kapcsolódott össze a pesszimista cyberpunk szubkultúra a divattal 2 órája

A videó végén azonban kiderül, hogy az átveréssel valójában a Youtube-ra való visszatérését, és Patreon-oldalát akarta reklámozni. Ugyanis az érzelmesebb, személyesebb tartalmakat csak az előfizetőinek akarja kínálni, mivel ők valószínűleg sokkal tudatosabban próbálnak interakcióba lépni vele.

A nézők egy része értékelte a poént, az egyik kommentelő megjegyezte, hogy „a következő videóban ultrahang felvételekkel fogja bejelenti, hogy megtalálta a babát“. Azonban sokan ízléstelennek és tiszteletlennek minősítették Caroline húzását.