2024.4.18 9:01
Olvasási idő 1:24
Kovács M. Dávid

Budapest az ezreseket szóró influenszerek farkára lép, a Mobilfox-alapító szerint sem volt jó ötlet a pénzosztás

KÖZÉLET BUDAPEST INFLUENSZER MOBILFOX

Bár a Mobilfox tulajdonosa szerint az eseménynek „tök jó közösségépítő hangulata“ volt, a főváros eljárást indít a hétvégi pénzszórást szervező influenszerek ellen.

Jogosulatlan reklámtevékenység és közterület-használat miatt eljárást indít a főváros a múlt szombati pénzszórás szervezői ellen, közölte a 444-gyel a Főpolgármesteri Hivatal. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes csütörtökön sajtótájékoztatót is tart az eljárásindítás részléteiről.

Ahogy korábban a Refresher is beszámolt róla, a hétvégén a telefontokokat gyártó Mobilfox influenszere, Szépréthy Roland kétmillió forintot szórt le a cég irodájának tetejéről. A „Szia, te Mobilfox-member vagy?“ promóciós videókkal ismerté vált influenszer állítólagos kirúgását követően 25 százalék tulajdonrészt (vagy azzal szerinte egyenértékű 100 millió forintot) követelt a céget alapító Diller Kevintől arra hivatkozva, hogy a közösségi médiás tevékenységével jelentősen hozzájárult a brand sikeréhez.

Kiemelt tartalom
"Pénzeső" miatt alakult ki tömeghisztéria Budapest belvárosában: kétmillió forintot szórt szét ezresekben egy TikTok-influenszer 2024.4.14 19:30

A hír hallatán hatalmas tömeg gyűlt össze a Mobilfox Dalszínház utcai irodája előtt, ahol szó szerint ezresek potyogtak az égből. Szépréthy ezután biztonsági őrök gyűrűjében a cégalapítóval együtt az utcára ment, majd a tömeggel együtt a Deák Ferenc térre vonult, ahol tovább folytatódott a pénzosztás. A téren több mint hétezer ember zsúfolódott össze, és a pénzdobálás egészen addig folytatódott, amíg egy lány rosszul nem lett.

Hogyha most dönthetnék újra, akkor a pénzosztás részét már nem csinálnám

– mondta később a Mobilfox tulajdonosa, Diller Kevin az Indexnek. Szerinte az eseménynek „tök jó közösségépítő hangulata“ volt, a pénzosztás azonban nem biztos, hogy jó ötlet volt.

A hétvégi jeleneteket a budapesti városvezetés sem értékelte. „Az embereket behülyíteni akaró marketing trükköket eleve pusztítónak tartom, de most sajnos szó szerint is igaz volt. Egy telefonos cég és egy feltűnési viszketegségben szenvedő influenszer által odacsábított tömegnek sikerült teljesen elpusztítania a Deák térre márciusban kiültetett kétnyári virágágyást. Vajon a károkozók a Főkerthez is hozzávágnak kétmillió forintot?“ – írta közösségi oldalán Karácsony Gergely főpolgármester.

Budapest főtájépítésze, Bardóczi Sándor szintén a letaposott virágágyásról posztolt. „A hétvégi hőhullám sajnos agyára ment pár embernek és a »csodásan« kivitelezett »influenszer gerilla-marketing« áldozata egy frissen kiültetett virágágy lett. (...) Ha esetleg a pénzszórás ötlet marketingesei utóbb elgondolkodnak egy picit, és szeretnék ezt a pusztítást valahogy kompenzálni, a főváros által létrehozott Zöld Budapest Alapítvány kész befogadni adományokat, s azt célzott módon a károk helyrehozására fordítani“ – írta.

Ahogy korábban írtuk, nem csak a Mobilfox pénzosztása miatt gyűlt össze a tömeg szombaton Budapesten, Balazs Kicks és a 2okos is éppen akkor tartott rendezvényt a Károly körúton.