Jessica Chastain gardróbjának ikonikus darabjait árusította ki a Vestiaire Collective oldalán, hogy ezzel népszerűsítse a second hand ruhavásárlást, így egy hófehér Carolina Herrera ruha és egy bordó Dries van Noten bársony kreáció is új gazdára talált.
Jessica Chastain kiárusítja a gardróbját! Persze nem a melegítőiről (bár valószínűleg erre is lennének vevők) van szó, hanem a vörös szőnyegen viselt lenyűgöző dizájnerkreációkról és egyéb hétköznapi, de elegáns és persze márkás ruhaneműkről és kiegészítőkről. Az eladásban a Vestiaire Collective luxus second hand platform segít neki, a befolyt összeget pedig a Women for Women International alapítvány számára ajánlják fel.
Ma már egyáltalán nem ciki használt ruhákat vásárolni, sőt, a körforgásos divat szemlélete a luxuskategóriába is eljutott, hiszen ki ne szeretne jócskán a bolti ár alatt hozzájutni az áhított darabokhoz? Többek között erre az igényre épít a Vestiaire Collective oldala is, ahol akár Hongkongból is megrendelhetjük álmaink Gucci Marmonte szandálját épp a méretünkben, de érkezhet az új Vivienne Westwood nyakláncunk Londonból is. Mindehhez egy biztonságos, ellenőrzött teret biztosít a platform (az eladási ár egy részéért természetesen), ráadásul, ha kétségünk merülne fel a termék eredetiségét illetően, egy bizonyos összegért elküldhetjük Franciaországba bevizsgálásra.
A cég 2023-as fenntarthatósági riportja szerint a platformon bonyolított vásárlások 82 százaléka egy új holmi vásárlását váltotta ki. Számításaik szerint egy ’használt’ darab vásárlásának 90 százalékkal kisebb a hatása a bolygóra, olyan tényezőket figyelembe véve, mint a lég- és vízszennyezés, víz- és földhasználat, üvegházhatásúgáz-kibocsátás és hulladék, mintha ugyanazt a terméket boltban szereznék be. Szállítás terén is sokat lépett előre a vállalat a fenntartható működés érdekében: az eladott darabok 65 százalékát az eladótól közvetlenül a vevőhöz szállítják, a légi szállítást (ami sokkal több kibocsátással jár, mint a tengeri) pedig 80 százalékról 26 százalékra szorították vissza.
Hogy tovább népszerűsítsék a másodkézből való vásárlást, és közben egy jó ügyet is támogassanak, a Vestiaire Collective a lehengerlően elegáns stílusáról ismert, Oscar-díjas Jessica Chastain színésznővel karöltve kezdett kampányba. A Zero Dark Thirty és a Jelenetek egy házasságból sztárja barátnője és stylistja, Elizabeth Stewart segítségével saját kezűleg válogatta ki ruhatárából a kedvenc darabokat, amelyek felkerültek a Vestaire oldalára. Chastain kifinomult és elegáns, ugyanakkor rafináltan csábító estélyiket vagy épp letisztult maszkulin szetteket visel előszeretettel a vörös szőnyegen.
Az alkalmi dizájnerdarabok mellett azért hétköznapibb viselet is szerepelt az eladósorba került tételek között. Gucci, Roksanda, Stella McCartney, Dries Van Noten, Mach & Mach és Off-White ruhaköltemények is megtalálhatóak a kínálatban. A szelekcióból kiemelkedik egy fehér Carolina Herrera ruha, amelyet Chastain A másik nővér premierjén viselt, valamint egy bordó Dries van Noten bársony ruha, amelyet a The Late Show with Stephen Colbert adásában láthattak a nézők a színésznőn. Egy elegáns fekete, 2024-es Cong Tri Spring ruha is bekerült a szelekcióba, amit legújabb, Memory című filmje premierjén viselt.
Jessica Chastaintől egyébként nem áll távol a fenntartható szemlélet, és ő is azt vallja, hogy nem kell minden eseményre új ruhát vásárolni, és magabiztosan pózol a kamerák kereszttüzében már korábban is viselt darabokban. Az oldalon egyébként már a termékek nagy része elkelt, de amikor a cikkünket írjuk, még elérhető többek között egy fekete McQueen és egy fekete Jacquemus táska, valamint egy elegáns csipkés Givenchy ruha. Az eladásból származó teljes bevételt a Women for Women International javára ajánlják fel. A jótékonysági szervezet a háborúk és fegyveres konfliktusok női túlélőit támogatja azáltal, hogy szociális és gazdasági készségek elsajátításában segít nekik, hogy változtatni tudjanak az életükön.
A Vestiaire a tőzsdére megy?
Ezzel párhuzamosan a francia vállalat – mely már maga mögött tudhatja a világ egyik legnagyobb luxusdivat-konglomerátumát, a Keringet – januárban elindította közösségi finanszírozású kampányát azzal a céllal, hogy év végéig egymillió eurót (395 millió forint) gyűjtsenek, ráadásul egy lehetséges tőzsdei bevezetés is felbukkant a láthatáron.
A vállalat már tavaly részvényeket adott minden alkalmazottjának, de arra az álláspontra jutottak, hogy ha megnyitják a lehetőséget a platformot használó vevők és eladók előtt is, az hozzájárulhat a Vestiaire piaci részesedésének növeléséhez, ami különösen jól jönne, ha a vállalat tényleg betör a tőzsdére.
A tőkebevonás révén a befektető ügyfelek hozzáférést kapnak a vállalat által kibocsátott legújabb elsőbbségi részvényosztályhoz, és részvényesek lesznek olyan befektetők mellett, mint például az Eurazeo, a Condé Nast, a Bpifrance, a Kering és a Generation Investment Management.
A Vestiaire Collective szerint a kampányból származó bevétellel még könnyebbé és kényelmesebbé tennék az alkalmazás használatát, valamint javítanák az vásárlóélményt, hogy a platform használata is olyan luxuskategóriás legyen, mint az ott található termékek.