Kanye West 2009-ben alapított márkája mögül hétéves partnerség után hátrált ki az Adidas, miután a rapper-tervező 2022-ben antiszemita megjegyzéseket tett a Twitteren.
Az Adidas már beszerzési áron is hajlandó lenne értékesíteni a Kanye Westtel közösen alkotott Yeezy cipőket, írja a BBC. A sportmárka még 2022-ben szakította meg a 2015 februárja tartó partnerségét az újabban Ye néven alkotó rapper-divattervezővel, miután az a közösségi médiában több antiszemita és rasszista megjegyzést is tett.
A német márka bevételei jelentősen megcsappantak miután véget vetett a Yeezyvel való együttműködésének, de még így is 268 millió eurós nyereséggel zárta a tavalyi évet. A márka közleményéből kiderül, hogy ezt a számot szeretnék megduplázni a közeljövőben. Bjørn Gulden vezérigazgató szerint a raktáron maradt Yeezy-készletüket 2024-ben minimum önköltségi áron szeretnék értékesíteni.
A német sportmárkának valószínűleg sikerül is tovább adnia a cipőkön, és ezzel egyúttal lezárnia a Kanye Westtel közös múltját, mivel a fogyasztói és kereskedelmi felméréseik szerint a Yeezy cipők iránti kereslet továbbra sem csökkent, továbbra is nagyon népszerűek a resellerpiacon.
Kanye West 2022-ben kirobbant botránya ellenére sem a divat-, sem a zeneiparból nem vonult vissza. A rapper-tervező – aki nemrég villantotta meg titánműfogsorát – továbbra is ellentmondásosabbnál ellentmondásosabb tetteket hajt végre, például december 13-án éjjel jelentette be, hogy a pedofíliabotrányba keveredett orosz divattervezőt, Gosa Rubcsinszkijt nevezte ki a Yeezy új vezető tervezőjének.