A svéd fast fashion óriás bocsánatot kért és eltávolította a botrányt kirobbantó reklámot, mellyel az iskolai egyenruháikat szerették volna népszerűsíteni.
A H&M bocsánatot kért, majd eltávolította az Ausztráliában iskolai egyenruhákat népszerűsítő, ám komoly felháborodást okozó reklámját, miután az több közösségi oldal számos felhasználója szerint is szexualizálta a gyerekeket, írja a CNN.
A reklámban két általános iskolás lány és egy hasonló korú kisfiú látható iskolai egyenruhában, valamint egy ellentmondásos szlogent is olvashatunk:
Make those heads turn in H&M’s Back to School fashion.
Magyarul leginkább így ragadható meg az üzenet jelentése:
Irányítsd magadra a tekinteteket a H&M Back to School ruháiban.
A közösségi médiában komoly felháborodást váltottak ki a felhasználók által hátborzongatónak, illetlennek és felkavarónak nevezett a képsorok. Melinda Tankard Reist, a szexualizációval és a pornográfia káros hatásaival foglalkozó ausztrál író elsők között szólalt fel a reklám ellen. Az X-en úgy fogalmazott: tapasztalata szerint az általános iskolás lányok többsége nem vágyik nem kívánt figyelemre, hanem tanulni és szórakozni szeretne.
@hm@hmaustralia what is your intention with this sponsored Facebook ad? Little schoolgirls generally don’t want to “turn heads”. The large numbers I engage with in schools want to be left alone to learn and have fun and not draw unwanted attention to their appearance 1/ pic.twitter.com/DDwv42GeNz
— Melinda TankardReist (@MelTankardReist) January 18, 2024
A CNN megkeresésére a svéd divatcég képviselője közölte: a felháborodás nyomán eltávolították a problémásnak vélt hirdetést, illetve őszinte sajnálatukat fejezték ki a sokakat felzaklató kampány miatt.