2024.1.23 12:59
Olvasási idő 0:51
Krajnyák Petra

Kiskorúak szexualizálásával vádolták, visszavonta gyerekruhakampányát az ausztrál H&M

DIVAT DIVAT FAST FASHION H&M SZEXUALITÁS

A svéd fast fashion óriás bocsánatot kért és eltávolította a botrányt kirobbantó reklámot, mellyel az iskolai egyenruháikat szerették volna népszerűsíteni.

A H&M bocsánatot kért, majd eltávolította az Ausztráliában iskolai egyenruhákat népszerűsítő, ám komoly felháborodást okozó reklámját, miután az több közösségi oldal  számos felhasználója szerint is szexualizálta a gyerekeket, írja a CNN.

A reklámban két általános iskolás lány és egy hasonló korú kisfiú látható iskolai egyenruhában, valamint egy ellentmondásos szlogent is olvashatunk:

Make those heads turn in H&M’s Back to School fashion.

Magyarul leginkább így ragadható meg az üzenet jelentése:

Irányítsd magadra a tekinteteket a H&M Back to School ruháiban.

A közösségi médiában komoly felháborodást váltottak ki a felhasználók által hátborzongatónak, illetlennek és felkavarónak nevezett a képsorok. Melinda Tankard Reist, a szexualizációval és a pornográfia káros hatásaival foglalkozó ausztrál író elsők között szólalt fel a reklám ellen. Az X-en úgy fogalmazott: tapasztalata szerint az általános iskolás lányok többsége nem vágyik nem kívánt figyelemre, hanem tanulni és szórakozni szeretne.

A CNN megkeresésére a svéd divatcég képviselője közölte: a felháborodás nyomán eltávolították a problémásnak vélt hirdetést, illetve őszinte sajnálatukat fejezték ki a sokakat felzaklató kampány miatt.