Mi mindennel lehet még okosabb és innovatívabb otthonunk? Bukarestben járva megnéztük a Dyson újdonságait, amelyek még könnyebbé teszik a hajformázást és még tisztábbá teszik a mindennapokat.
Úttörő termékeket mutatott be múlt héten exkluzív bukaresti Next Gen Living elnevezésű rendezvényén az innovációiról ismert globális kutatási és technológiai vállalat, a Dyson. Az eseményre a REFRESHER Magyarország is hivatalos volt, így az interaktív bemutatókon mi is megtapasztalhattuk, milyen újszerű megoldásokkal lehet még okosabb és tisztább otthonunk, az este folyamán pedig a Dyson hajápoló termékek hivatalos nagykövetei mutatták be, hogyan lehet egyszerűen, akár 10 perc alatt szalonminőségű frizurát varázsolni.
A Dyson Gen 5 vezeték nélküli porszívó, a Dyson Submarine nedves és száraz tisztításra is képes porszívó, a Big & Quiet levegőtisztító és a híres, színükben teljesen megújuló hajápolási termékek Magyarországról, Görögországból, Csehországból és Grúziából érkezett vendégeket, újságírókat és influencereket vonzott Bukarestbe.
Új színek, könnyű és gyors hajformázás
Ma már szinte mindenki tudja, hogy az extrém hő milyen káros tud lenni a haj és a fejbőr szerkezetére, a Dyson termékei azonban minden szempontból kitűnnek a hajformázók széles kínálatából nemcsak tudásuk, most már megjelenésük miatt is. Legyen szó akár a Dyson Airwrapről, a Dyson Supersonicról vagy a vezeték nélküli Corrale hajformázóról, ezek az eszközök kíméletesek a fejbőrhöz, intelligens hőszabályozó érzékelői a megfelelőhőmérsékleten szárítják és fixálják a hajat, amely a kíméletes hőkezelésnek köszönhetően hidratált és egészséges marad.
A Dyson mérnökei számára nemcsak a hatás, de a megjelenés is kulcsfontosságú szerepet tölt be a tervezés során, az új, pasztellszínekben megjelent Ceramic Pop hajápolási termékcsaládot Eva Comas Stokes, a Dyson senior tervezőmérnöke mutatta be a rendezvény színpadán:
„A hajon végzett több éves kutatás és tesztelés során rájöttünk, hogy az extrém hő milyen rendkívül fontos szerepet játszhat hajunk károsodásában. Ezért a Dysonnál úgy alakítottuk ki hajápolási termékeinket, hogy extrém hő használata nélkül is csodálatos frizurát eredményezzenek. Beépítettünk egy apró, termisztornak nevezett érzékelőt is, amely másodpercenként 40-szer méri a légáram melegségét így megbizonyosodva arról, hogy az soha nem megy egy bizonyos hőmérséklet fölé, megvédve ezzel a hajat az extrém hőtől. A két legújabb színváltozat – a blue blush és a ceramic pop – a CMF-csapatunk (Colours Materials and Finishes) munkájának lenyűgöző eredménye, hiszen a színárnyalatok olyan kombinációját alkották meg, mely nemcsak elképesztően jól néz ki, de használni is csodálatos”
– mondta Eva Comas Stokes.
A Dyson hajápolási termékeit kézbe venni mindig nagy élmény. A bemutatókon könnyen elleshető hajformázási praktikákat kaptunk a Dyson nagyköveteitől: Romániából Florin Noje, Horvátországból Teuta Mesaros, Görögországból pedig Ioannis Michalelis mutatott a közönségnek technikákat, melyeket utána a Dyson dinamikus bemutatózónájában ki is próbálhattunk. Itt már beüzemelésre készen, teljes felszereltséggel és tökéletes fényviszonyokban próbálhattuk ki az új színekben hódító hajegyenesítőket és Airwrap termékeket, ha pedig egy kicsit el is akadtunk a tincsek csavargatásán, a profik egy pillanat alatt megtanítottak minket arra, hogyan tudunk egyedül is szalonminőségű frizurát varázsolni 10 perc alatt.
Tisztaság mindenhol, földön és a levegőben is
A hajápolás mellett az otthon tisztasága is nagy figyelmet kap a Dysonnál, a márka pedig a kezdetek óta a fogyasztók személyre szabott igényeire összpontosít, új megvilágításba helyezi az otthoni takarítás módját, és segít, hogy tisztább levegőt lélegezzünk be otthonunkban.
A Dyson Gen 5 vezeték nélküli porszívójával annyira könnyű dolgozni, hogy kétszer is megkértük a nappalinak berendezett dinamikus zóna vezetőjét, szórjon nekünk egy kis kakaóport a földre, amit felporszívózhatunk. Az eszköz fejére felszerelt zöld fénysugár segít az emberi szemnek a láthatatlan por észrevételében is, így a végeredmény még látványosabb.
Talán még ennél is nagyobb élmény volt kipróbálni a konyhai részlegen a Dyson Submarine-t, amely nedves tisztítótörlő funkciójának köszönhetően maradéktalanul eltávolítja nemcsak a folyékony szennyeződéseket, de a kemény, odaszáradt foltokat és a törmelékeket is.
A tökéletesen fertőtlenített otthon élményének teljessé tételéhez a legújabb Dyson Big & Quiet légtisztító tiszta levegőt biztosít az egész helyiségben. A kúpos aerodinamikát használó, erőteljes fuvallatot biztosító készülék nagy szórással dolgozik, keringeti a levegőt, és még az eltávolított szennyeződéseket is bent tartja a szűrőben.
Andrew Aitchison, vezető tervezőmérnök a következőket mondta a Dyson új innovációiról és a hatékonyságukat tesztelő kísérletekről:
„A Gen5 a legújabb motortechnológiánkkal rendelkezik, hogy a legerősebb és legfejlettebb zsinór nélküli HEPA-szűrős termékünk lehessen. A beépített résszerszám és az új részecskeszámláló felületnek köszönhetően ez az eddigi az egyik legkönnyebben használható termékünk. A V15 Submarine egy végtelenül sokoldalú termék, amely felszívja a haj és állatszőrt, megvilágítja a port és lehetővé teszi a nedves padlótisztítást, Mindezt egyetlen nagy teljesítményű, 230AW-os géppel. A Big and Quiet az eddigi legnagyobb, mégis legcsendesebb tisztítónk. A nagy, 87 l/s-os légáram nemcsak megtisztítja, hanem akár 10 méteres körben is tisztítja a levegőt, ezzel biztosítva, hogy biztos tisztaság legyen ott, ahol ön tartózkodik.”
A Dyson Big & Quiet tisztítóként és látványelemként is tökéletesen funkcionált az eseményen, ahol a Dyson Airquality Backpackjét is megnézhettük, vagyis egy olyan hátizsákot, amely a városban hordva képes figyelni a levegő minőségét.
A Dysonról
A Dyson egy globális kutatási és technológiai vállalat, amely mérnöki, kutatási, fejlesztési, gyártási és tesztelési tevékenységet folytat Szingapúrban, az Egyesült Királyságban, Malajziában, Mexikóban, Kínában, Lengyelországban és a Fülöp-szigeteken. Az Egyesült Királyságban egy raktárból indult Dyson 1993-as alapítása óta folyamatosan növekszik. Ma a vállalat globális központja Szingapúrban található, az Egyesült Királyságban pedig két technológiai kampusza van, amelyek több mint 800 hektáros területen terülnek el Malmesburyben és Hullavingtonban. 1993 óta a Dyson több mint 1 milliárd fontot fektetett be a Wiltshire-ben található irodáiba és laboratóriumaiba, amelyek a Dyson-technológia kutatásának, tervezésének és fejlesztésének adnak otthont. A Dyson családi tulajdonban van, és világszerte több mint 14 000 embert foglalkoztat, beleértve a 6000 fős mérnöki csapatot is. A vállalat 84 piacon értékesíti termékeit több mint 300 Dyson Demo Store-ban, amelyek közül 2021-ben világszerte 50-et nyitottak meg, köztük egy új Dyson Virtual Reality Demo Store-t is.