A Párizsi Divathéten mutatkozott be a negyven év után újjászületett Hanwag Rotpunkt cipőkollekció. A sorszámozott darabok a nyolcvanas éveket idéző, egyedi dobozban érkeznek, de más extra is jár hozzájuk.
A Hanwagnak köszönhetően visszatér az 1980-as évek outdoor cipődivatja. A százéves bajor márka a Párizsi Divathéten mutatta be limitált darabszámú Rotpunkt kollekcióját, mely a látványos színekben pompázó, negyven évvel ezelőtti hegymászócipők újragondolására épül.
A magas minőségű hegymászó- és túrabakancsokban utazó gyártó új kollekcióját megjelenésében a korszakra jellemző színösszeállítások jellemzik, felépítése hű az eredeti 80-as évekbeli designhoz, és egyaránt alkalmas szabadtéri aktivitásokhoz – legyen az hegymászás vagy túrázás – és mindennapi viseletre.
A nyolcvanas évek elején a bajor Hanwag volt az első vállalatok egyike, amelyik sportmászócipőt készített, a szintén bajor Sepp Gschwendtner pedig az egyik első redpointos hegymászó és korai siklóernyős, aki hivatásos szerszámkészítőként részt vett a Hanwag hegymászócipőinek kifejlesztésében is.
Az új hegymászócipőben sokkal pontosabban éreztük, hová lépünk, és ez hatalmas önbizalmat adott nekünk. Egy teljesen új világot nyitott meg. Ettől kezdve minden a gondtalan mászásról szólt
– mondta Gschwendtner.
A Rotpunkt eredetileg beszállócipő volt, ami a sziklás terepre alkalmas vegyes felhasználású túracipő megnevezése. És már a kollekció nevének eredete is a hegymászáshoz kapcsolódik: Kurt Albert nürnbergi hegymászó elkezdte a szabadon mászható útvonalakat piros ponttal jelölni.
A redpointing kifejezés ma már egy útvonal begyakorlását, majd egy menetben történő megmászását jelenti, a kötélen való pihenés és mesterséges segédeszközök használata nélkül – a kötél és az egyéb felszerelések ilyen esetekben csakis a mászó biztosítására szolgálnak, de az előrejutást nem segíthetik.
A stílusteremtő dizájn negyven évvel később újjáéledt, és a cipő felépítése mellett még a Hanwag logó is az eredeti, nyolcvanas évekbeli designt idézi. Ahogy a kollekció sajtóanyagában írják:
A Rotpunkt a korszak úttörő szelleme és bátor színválasztásai előtt tiszteleg. Ami eredetileg beszállócipő volt, ma egy retro ihletésű, funkcionális hegyi és szabadidős lábbeli, kiváló minőségű részletekkel.
Az új Rotpunkt kollekció limitált, mindössze 999 pár került belőle piacra, és ezek mindegyikét dombornyomott sorszámmal látták el. A modellek egyedi, retro cipősdobozban érkeznek, két további pár cipőfűzővel és számos extrával. További részletek a Hanwag oldalán.