Maria Grazia Chiuri show-ja felszólalt a divat „homokóra-ideálja“, illetve a szexizmus és a kapitalizmus ellen.
A patriarchátus, a szexizmus, a nők felé irányuló testideál-elvárások elutasítása volt a témája Maria Grazia Chiuri tervező bemutatójának, amellyel a Dior beindította a párizsi divathetet.
A feminista üzenetek a laza, nyári ruhákban fellépő modellek mögötti kivetítőn jelentek meg „Barbie-rózsaszín“ és „McDonald's-sárga“ feliratokon. A tervező szerint a fő üzenet „a divatipar rendszerének elutasítása, amely azt diktálja, hogy a nőknek meg kell felelniük a homokóra alakú tökéletességképnek“. Az óriási képernyőkön sminkelt és Marigold-kesztyűs háziasszonyok, valamint autók fölé hajoló, supersize modellek képei jelentek meg, miközben a kifutó mögött neonszínű plakátokon feminista feliratok villogtak.
Vedd le rólam a kezed, ha nemet mondok, vedd le rólam a szemed, hogyha nemet mondok
– írták a kivetítőn, miközben az első modell laza fekete rétegekben, punkos nyakkendőben és fekete cipőben vonult fel. A második modell kigombolt inggallérban és frakkban érkezett. Más kérdés, hogy a fényes, logóval ellátott dizájnertáskája mennyire illet össze a mögötte megjelenő szavakkal: „a kapitalizmus nem juttatja el őt oda, ahova el szeretne jutni“.
„Monsieur Dior mindig a derekat hangsúlyozta, de én már nem ezt akarom csinálni“ – mondta Chiuri a bemutató előtt. „A Diorról alkotott elképzelésünk a New Look híres képeiből ered, ahol mindig egy sziluettet, egy testet láttunk. Én inkább a nő arcát, azon keresztül a személyiségét akarom kiemelni“.
A pop-art stílusú videóinstallációt Elena Bellantoni készítette. A nők egyébként az egész párizsi divathéten reflektorfényben lesznek. A nyolc nap alatt lejátszódó 67 bemutató tervezői között Sarah Burton és Gabriela Hearst is bemutatják 2024-es tavaszi-nyári kollekciójukat.