2023.9.13 15:58
Olvasási idő 1:03
Szécsi Krisztián

Kiderült, hogy miért vannak dugók Budapesten, és nem a biciklisek a hibásak

TÁRSADALOM AUTÓK BUDAPEST KARÁCSONY GERGELY MAGYARORSZÁG TÖMEGKÖZLEKEDÉS

A városkutatók most megdönteni látszanak azt az elképzelést, amely szerint a biciklisávok miatt vannak feltorlódások Budapesten.

A tanévkezdéssel egyre több kormánypárti sajtóorgánum és influenszer kezdett foglalkozni különböző közösségi médiás felületeken a Budapesten kialakult dugók kérdésével. Sokan Karácsony Gergely biciklisávjait teszik felelőssé a feltorlódások miatt, azonban ezt most városkutatók megcáfolni látszanak.

„Ha az elmúlt években összevásárolt, nagyjából 350 ezres autótöbbletet sorba állítanánk az úton, ez a sor Budapesttől Koppenhágáig tartana. Na most próbálj meg elhelyezni ennyi autót Budapesten és az agglomerációban. Ezt nem lehet megcsinálni, és nem is szabad“ – nyilatkozta Ekés András mobilitási szakértő az Rtl.hu-nak.

bicikli Forrás I bike Budapest Fb

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján az elmúlt 20 évben jelentősen megnőtt a fővárosban és agglomerációjában használt autók száma. Míg 2000-ben a Budapesten 559 100, Pest megyében pedig összesen pedig 827 379 autót számláltak a statisztikák, addig 2022-ben már a fővárosban 710 752, megyei szinten pedig 1 328 803 autót szerepelt a nyilvántartásokban. Ehhez még fontos megjegyezni, hogy az autók száma nem követi egyenesen arányosan a népességváltozást. Az elmúlt években a Budapesten használt gépjárművek száma 22, Pest megyében pedig 38 százalékkal nőtt. Azonban ha a főváros demográfiai adatait nézzük, akkor Budapest lakosságának aránya stagnált, Pest megyéé pedig csupán 9 százalékkal nőtt.

Kiemelt tartalom
Háromnapos bulisorozattal és az argentin technó csillagával ünnepli kilencedik szülinapját az Aether Club Háromnapos bulisorozattal és az argentin technó csillagával ünnepli kilencedik szülinapját az Aether Club tegnap 10:30 -kor

Tosics Iván, a Városkutató Kft. ügyvezető igazgatója az adatokra támaszkodva azt mondta, hogy a Budapesten kialakult dugókért nem a kerékpársávok tehetnek, hanem az, hogy túl sok autó van. Ám sajnos a helyzet a továbbiakban csak súlyosbodhat, hiszen egy, az Építési és Közlekedési Minisztérium által augusztus végén benyújtott törvénytervezet fizetőssé tenné az M0-s teljes vonalát, ami 150 milliárd forintnyi bevételt hozna az állami kasszára. Ez viszont azt eredményezné, hogy a használati díj elkerülése miatt az autósok Budapesten keresztül keresnének kerülőutat, így megnövelve a feltorlódásokat.