Nehéz eldönteni, hogy a Balenciaga inkább egy komoly divatmárka, vagy egy saját magából és a divatiparból is viccet csináló társadalmi kísérlet. A döntésben pedig az egyik legújabb megjelenésük sem segít sokat.
Ha úgy érzed, Neked nem számít a pénz, viszont elég lázadó vagy hozzá, hogy ne ágyban aludj, csak egy földre vetett matracon, a Balenciaga valószínűleg Téged céloz egyik legújabb termékével.
Komolyra fordítva a szót, a divatmárka 18 millió forintra taksált matraca nem praktikai szempontok alapján került piacra, inkább művészi installációként érdemes rá tekinteni. A márka kreatív igazgatójaként elhíresült grúz származású Demna, illetve Tejo Remy közös munkája a fenntarthatóságot helyezi előtérbe, az alkotás különböző Balenciaga workshopokról megmaradt anyagokból állt össze.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az installáció tökéletesen illeszkedik a Demna által vezetett Balenciaga portfóliójába, a grúz divattervező nagy hangsúlyt fektet rá, hogy a márka ne csak ruhákat gyártson, hanem művészi alkotások is megjelenhessenek boltjaikban. A matrac, amely szintén a kreatív vonalat erősíti, azért is különleges, mert az installációkat eddig nem lehetett megvásárolni, Tejo Remy alkotására viszont limitált mennyiségben, de lecsaphat, aki rajong a luxusmárka termékeiért. Ezért pedig mélyen a zsebébe kell nyúlnia a leendő vásárlóknak, a matrac ára igencsak borsos, megközelítőleg 18 millió forint.