A Jordant külön értelmezve is a Nike viszi a prímet.
A Statista jelentése alapján kiderült, melyek a világ legnépszerűbb sneaker márkái. A piackutatás szerint egyértelműen a Nike a világ legnépszerűbb sportcipő-brandje.
Az adatokat a világ legnépszerűbb márkáinak 2022-re becsült globális piaci részesedése alapján gyűjtötték össze. A piaci részesedés 18 százalékát megszerezve a Nike viseli a legnépszerűbb márka címet, őt követi a Jordan brand (amit szintén a Nike birtokol), a piac 11 százalékát foglalja el, míg a harmadik helyen az Adidas áll 9 százalékos részesedéssel.
A Skechers és a Vans holtversenyben a harmadik és negyedik helyen áll, a Moonstar 5 százalékos részesedéssel, a Converse és a New Balance pedig 4 százalékos részesedéssel követi ezeket. A jelentés nem veszi figyelembe a tisztán funkcionális sportlábbeliket, a sneaker-kultúrába tartozó, „sokoldalú“ márkákra összpontosít. Konkrétan, ebben a jelentésben a funkcionális tornacipők közé tartoznak a kifejezetten futócipők és a futball- vagy teniszcipők. Maga a tornacipők piaca 75 milliárd dollár értékű, és várhatóan 2028-ra közel 100 milliárd dollár éves forgalmat fog elérni a kutatás szerint.