A kínai kormány a videójáték-függőség miatti aggodalmában hónapokig sakkban tartotta a játékipart, amely most azonban már kilábalóban van a válságból. Sőt.
Rekordot döntött a videójátékosok száma Kínában, ahol a gamerek száma június végére elérte a 668 milliót – közölte egy kormányzati játékipari szövetség (CGIGC) egy sanghaji konferencián csütörtökön.
Eközben a kínai játékpiacból származó bevételek az év első felében elérték a 144,263 milliárd jüant, ami mintegy 6,9 ezermilliárd forintot jelent. A CGIGC egyik igazgatója, Csang Ji-dzsun is éppen arra mutatott rá, hogy amíg a globális játékpiac döcög, Kína játékipara kilábalóban van a válságból, és növekedő tendenciát mutat.
Tavaly először csökkent a kínai gamerek közössége, miután a kormány a játékfüggőség miatti aggodalmában hónapokig sakkban tartotta az ipart intézkedéseivel. A kormány szigorú fellépése jelentős bevételkiesést okozott sok kínai játékipari óriásnak, köztük a Tencentnek és a NetEase-nek. A játékpiacból származó bevételek még mindig nem érték el a korábbi, 2021 első felében mért 150,493 milliárd jüanos (kb. 7,2 ezermilliárd forintos) szintet.
Alicia Yap, a CitiBank elemzője szerdán azt írta: az év második felében havonta 80-90 játék kiadását hagyhatják jóvá Kínában, ami azt jelenti, hogy 2023-ban 1000-1100 új videójáték kerülhet piacra. Ez kétszer annyi, mint amennyit 2022-ben engedélyeztek.