Leleplezte a Volkswagen az új, ősszel megjelenő Tiguan modellt. Továbbra is lesz belsőégésű motoros változata, de plug-in hibrid verzió is készül. A hangsúly ezúttal a lekerekített külső formákon és a belső tér modernizálásán volt.
Mozgalmas ősz elé néz a Volkswagen: számos elektromos fejlesztés mellett akkor várható a világpremierje az új Passat modellnek, ami már Variant névre hallgat, és akkortól lesz kapható az új Tiguan modell is.
Senkit ne tévesszen meg ez a furcsa, QR-kódokat idéző álca, ami csak a részletek elrejtésére szolgál, az utakon már a VW modellektől megszokott, rendes színekben fogjuk látni az autókat. Az azonban így is egyértelműen látszik, hogy a vonalvezetés jóval lekerekítettebb lett. Teljesen újratervezték a fényszórókat, amik alap LED-es, illetve mátrix LED-es verzióban is elérhetőek lesznek. A lámpákat egy diszkrét fénysáv köti össze középen a logóval.
![](https://storage.refresher.hu/article/c610c879248a1450e24e.jpg?is=1200x2000&s=e31136c42b01d2c7f5c4aacec3fcd4df771b0c37e522f98925ab1410232f436c)
Az új modell két verzióban, 17 és 20 colos kerekekkel lesz elérhető. De hogy ezeket a kerekeket pontosan milyen motor fogja mozgásra bírni, annak a nagyrésze egyelőre titok. Annyi biztos, hogy lesz tisztán belsőégésű motorral felszerelt és plug-in hibrid verzió is – tisztán elektromos verzióról egyelőre nem szólnak a hírek.
Újdonság továbbá a DCC Pro névre keresztelt, kétkamrás adaptív lengéscsillapító rendszer, ami a különböző vezetési módok között hívatott érezhető különbséget tenni. Így például a sportmód nemcsak a kormány keménységére vagy a motorra lesz hatással, hanem a lengéscsillapítók keménységére is.
A belső teret, legalábbis a multimédiás részt, egyértelműen az ID.7 ihlette, de a második generációs elődhöz képest teljesen újratervezték. Középen egy hatalmas, 15”-os kijelző kapott helyet, amin az autó minden beállítását elvégezhetjük. A műszerfal szintén digitális lett.
![](https://storage.refresher.hu/article/bfe682c31ec28d215d42.jpg?is=1200x2000&s=93b4a6b70b5a5656a9c10a885ea89ee43afc1d34ed20f11d17e25070b6b79123)
De a legnagyobb újítás talán az, hogy a sebváltó eltűnt középről, és helyette a kormány mögött, bajuszkapcsoló formájában kapott helyet – ez mostanában, főleg Németországban, az automata autóknál kezd egyre nagyobb divattá válni, hiszen nagyon sok helyet lehet vele a középrészen spórolni.
A kormányt is ellátták a legfontosabb irányító eszközök gombjaival, hogy vezetés közben minimális időt kelljen a kezünknek a kormányon kívüli matatással töltenie.
Sok mindent ugyan még nem árult el a Volkswagen a harmadik generációs Tiguanról, de amit igen, az épp elég volt arra, hogy felcsigázza az SUV-k szerelmeseit.