ma 2025.9.22 12:26
Olvasási idő 0:55
Szöllősi Anna

Már több pénzt szórunk el külföldi webshopokban, mint hazai online vásárlásokra

DIVAT TEMU VÁSÁRLÁS

A Temunak oroszlánrésze van abban, hogy 100 online elköltött forintból 52 külföldre megy.

2025 második negyedévében a magyar online vásárlók már több pénzt költöttek el külföldi webshopokban, mint hazaiakban – mutat rá a biztosdöntés.hu elemzése, amit a Telex szemlézett. 

A magyar vásárlók 1111 milliárd forintot költöttek online külföldön, közel 100 millió forinttal többet, mint itthon. Az egy online vásárlásra jutó átlagos kosárérték hazai viszonylatban egy év alatt 16 923 forintról több mint 10 százalékkal 18 745 forintra emelkedett, míg a külföldi internetes vásárlások átlagos kosárértéke egy év alatt közel harmadával, 17 251 forintról 22 639 forintra nőtt, vagyis a külföldi online kereskedőknél átlagosan ötödével többet költünk egy-egy vásárlásnál, mint a hazai internetes áruházaknál.

A vásárlások számát tekintve viszont még mindig a hazai webshopok járnak élen: 2025 áprilisa és júniusa között 54,2 millió bankkártyás fizetés történt hazai online kereskedőknél, külföldi webshopokban pedig 49 milliószor vásároltak magyar bankkártyákkal.

A Temu megjelenéséig a magyarok nagyobb összegben rendeltek hazai webshopokból, a kínai óriáscég nagyban hozzájárult ahhoz, hogy 100 online elköltött forintból 52 külföldre megy. Gergely Péter, a biztosdöntés.hu pénzügyi szakértője szerint az eredményt valamelyest torzíthatja, hogy sok hazai bank továbbra is internetes vásárlásként könyveli el, ha valaki a bankkártyájáról például a Revolut számlájára utal pénzt, illetve vannak olyan Magyarországon működő kiskereskedők, amelyek valójában nem hazai cégek, így a náluk történő fizetés szintén külföldi kártyás vásárlásnak minősül.

Ha a hazai internetes kiskereskedelemben nem tudunk érdemi változást elérni, ez a trend nagyon sötét jövőt ígér a szolgáltató szektornak

– figyelmeztetett Gergely Péter.