A kínai fastfashion-óriás vizsgálatot indított az ügyben, hogy reklámozhattak Mangione arcával egy inget az oldalukon.
Váratlan arc bukkant fel modellként a Shein webshopjában: egy fehér, rövid ujjú inget reklámozva látható Luigi Mangione arcmása, aki éppen az ítéletére vár, miután decemberben meggyilkolta Brian Thompsont, a UnitedHealthcare vezérigazgatóját.
A beszámolók és az elterjedt kép alapján a 10 dollárért árult ingen virágok láthatók, a viselője pedig széles mosollyal néz a kamerába.
A Shein szóvivője a BBC-nek azt mondta, a képet eltávolították, „miután rájöttek”, hogy miről van szó.

„Szigorú szabályokat alkalmazunk a platformunkon megjelenő hirdetések tartalmára vonatkozóan” – tette hozzá a szóvivő, hozzátéve: „Alapos felülvizsgálatot végzünk, és megerősítjük a felügyeleti folyamatainkat.”

Nem tudni, hogy mennyi ideig használták a képet, és hogy pontosan mely cég árulta azt a kínai vállalat weboldalán keresztül. Sokan az interneten azt feltételezik, hogy a kép mesterséges intelligenciával (AI) készült, de nem világos egyelőre, hogy pontosan mi is a háttere.
Nem ez az első alkalom, hogy Mangione arca zavarba ejtő körülmények között köszön vissza az interneten. Decemberben a BBC panaszt tett az Apple-nél, miután a techóriás új iPhone-funkciója hamis címsort generált a gyilkossággal vádolt férfiról. Az Apple Intelligence mesterséges intelligenciát használt az értesítések összefoglalásához és csoportosításához. Az összefoglaló hamisan azt sugallta, hogy a BBC News egy cikket tett közzé, amiben azt állította, hogy a férfi öngyilkos lett, pedig ez nem volt igaz. Egy hónappal később az Apple felfüggesztette a funkciót a hiba és más tévedések miatt.
Mangione áprilisban vallotta magát bűnösnek. A róla készült portrécikkünket itt lehet elolvasni: