Magyarország első designkonferenciája mára az európai designesemények élvonalába tartozik – egyre meghatározóbb nemzetközi szereplőként.
A POV Budapest, Magyarország első nemzetközi designkonferenciája szeptemberben visszatér a fővárosba – ezúttal már közel 50 országból érkező látogatóval, teltház-közeli jegyértékesítéssel és a kreatív szcéna legnagyobb neveivel. A négynapos rendezvény újra a Nemzeti Táncszínházban kap helyet, kísérőprogramjai pedig Budapest teljes kulturális szövetét bevonják.
Az esemény egyik legnagyobb bejelentése, hogy a 2025-ös év kiemelt előadója az OpenAI-tól érkezik – a világ vezető mesterségesintelligencia-fejlesztőjétől, aki először vesz részt magyar designeseményen. Előadásuk azt vizsgálja, hogyan változik meg az alkotás és gondolkodás folyamata az AI térnyerésével, és miként tudja a design megőrizni emberi karakterét az algoritmusok világában. A technológiai fókusz mellett a POV Budapest olyan stúdiókat is bemutat, amelyek a vizualitást nemcsak esztétikai, hanem társadalmi és kulturális eszközként értelmezik. Érkezik a Base Design nemzetközi csapata is, amely négy irodában – Brüsszelben, Genfben, New Yorkban és Melbourne-ben – dolgozik kulturálisan érzékeny, társadalmilag is ható márkákon; a Mouthwash Studio Los Angelesből az olyan márkák identitásait formálja, mint a Nike vagy a Rimowa; míg a Studio Dumbar/DEPT® Rotterdamból, akik a világ egyik vezető design-animációs stúdiója, az Instagram és a Google branden is dolgoztak.

A konferencia idei tematikája, a ‘Making Sense’, arra keresi a választ, hogyan segíthet a design eszköztára értelmezni a világ komplexitását, és hogyan találhatunk egyensúlyt a racionalitás és az érzelmi megértés között. A feltett kérdés mögött a közösségépítő küldetés is teret kap: a POV Budapest szervezői már az első évtől kezdve célul tűzték ki, hogy ne csupán egy rendezvényt hozzanak létre, hanem egy minőségi kreatív közösséget, amely platformot ad az értékes kapcsolódásoknak, együttműködéseknek és a tehetségek bemutatkozásának. Ennek része a POV Dinner Club eseménysorozat, amely a város kreatív szcénájának szereplőit ülteti egy asztalhoz, a POV Market, amely online designpiactérként is segíti a szakmát.

Az eseményt két fiatal alapító saját hiányérzetéből eredően indította útjára tavaly, és már az első évben bebizonyították, hogy Budapest méltó helyszíne egy nemzetközi kreatív találkozópontnak. 2024-ben Czél Mátyás és Mátyás Boldizsár álmodtak egy nagyot, és mindenféle rendezvényszervezői tapasztalat nélkül, a nulláról belevágtak egy hőn áhított cél megvalósításába: megszervezni az ország első designkonferenciáját. A POV Budapest mögött álló csapat egy olyan komplex, immerzív élményt álmodott meg, ami nemcsak a vizuális kultúra fontosságát hirdeti, hanem Budapest szépségeit is megmutatja a külföldi látogatóknak. Ennek jegyében vezetett designsétákat indítottak, és elkészült egy közel 150 helyszínt tartalmazó, egyedileg kurált Budapest-térkép is.

„A kezdetektől fogva az volt a célunk, hogy bekapcsoljuk Budapestet a nemzetközi design körforgásba azzal, hogy a városhoz méltó, annak kulturális örökségére reflektáló rendezvényt bonyolítunk le a fővárosban. Az, hogy már az első évben sikerült a nemzetközi designszcéna legjavát színpadra állítanunk, és ez 50 országból vonzott vendégeket Magyarországra, fontos visszajelzés volt számunkra – van itthon is igény designkonferenciára”
– emelte ki Mátyás Boldizsár, a POV társalapítója.
A tavalyi telt házas, kétnapos esemény 700 érdeklődőt vonzott. A látogatók 70%-a külföldről érkezett – ezzel felrakva Budapestet a globális designtérképre. Már az első évben olyan stúdiók mutatkoztak be a színpadon, akik többek között a Nike, Apple, Google, Spotify, Netflix és Airbnb számára dolgoznak.

Az első POV fogadtatása rendkívül pozitív volt. Nemcsak a látogatók, hanem az előadók is – akik a legnagyobb nemzetközi konferenciákon is otthonosan mozognak – életük egyik legjobb designkonferenciájaként emlegették.
„Boldizsár, Mátyás és a teljes POV csapat egy elképesztően színvonalas eseményt hozott össze. A vizuális megjelenés, a meghívott előadók listája és a szervezés minden részlete rendkívül átgondolt és igényes volt. Minden elismerésem. Miattatok lettünk Budapest-rajongók.” – Kota Kobayashi, Wise
