Ötödik alkalommal adta át digitális zenei díjait a WMMusicDistribution csapata – ezúttal is a kimagasló eredményeket elért művészeket díjazták.
A 18 éve alakult WMMusicDistribution, Magyarország piacvezető digitális disztribútora már jó ideje több egy egyszerű terjesztő partnernél a hazai zenészek számára. Az évek során nem csak a cég szolgáltatásai bővültek a partnerek igényei alapján, de több szakmai kezdeményezést is elindítottak. Hozzájuk köthető a Hallgass Hazait, amely a legfrissebb magyar megjelenésekre fókuszál; és már két alkalommal vittek ki zenész delegációt a legnívósabb európai showcase fesztiválra, hogy első kézből ismerhessék meg a legfrissebb nemzetközi zeneipari trendeket. Korábban külön alapot hoztak létre, amelyből videoklipeket finanszíroztak; tavaly pedig előadó-támogatási programot is indítottak artist2watch néven. A kezdeményezés első támogatottjai között van az új EP-jét hamarosan bemutató Ben T Kadar és a júniusban turnéra induló Wxlfless is.
A 2021-ben indult WMMD Digitális Zenei Díj célja az előadók, produkciók befektetett munkájának elismerése – minden évben négy kategóriában ítélik oda olyan valós eredmények és felhasználási adatok alapján, mint a legtöbb stream, a legnagyobb aktivitás és a hallgatottsági adatok. A kategóriák évről évre változnak, ahogyan a digitális zene is, az ötödik kategória az egyetlen fix: az év partnere egy olyan produkció vagy kiadó, akivel a leghatékonyabban és a legeredményesebben zajlik a közös munka.
Pogány Induló duplázott: övé a legnépszerűbb album és legnézettebb videó is
Szirmai Marcell, azaz Pogány Induló második lemeze, a Vagy Mindent Vagy Semmit lett a 2024-es évben A leghallgatottabb album kategória nyertese – nem csak a WMMD, hanem a Mahasz éves összesítése alapján is.
Marci azonban nem csak ebben a kategóriában győzedelmeskedett – az övé lett A legnézettebb YouTube-videó díja is. A videó érdekessége, hogy bár a Mámor már több mint 13 millió megtekintésnél jár, nem készült hozzá klip. Ez a feltöltés egy ún. art track, azaz egy, a YouTube által generált videó, amely arra szolgál, hogy a dal elérhető legyen a YouTube Music szolgáltatásban is.
Co Lee új albuma visszaszámlálással tarolt
Co Lee az XLNT Records gondozásában tavaly megjelent LA PROMENADE című lemezének marketingkommunikációja nyerte el a Release Strategy Best Practice díjat. A kiadvány megjelenése előtt az előadó idehaza az elsők között alkalmazta a Spotify countdown page eszközét, amely lehetővé teszi a felületen egy visszaszámláló oldal létrehozását, amelyre feliratkozva push üzenetben kapnak értesítést a rajongók az album megjelenéséről. Az átgondolt stratégiának köszönhetően a lemezt az első 24 órában csaknem kétszer annyian hallgatták meg, mint Kolos előző albumát. A LA PROMENADE kiemelkedő sikerét az is jól mutatja, hogy a napokban aranylemez lett.

Még mindig fontos a TikTok-jelenlét
CARInak közel 20 ezer követője van TikTokon – az énekes-dalszerző elkötelezett rajongótábort alakított ki a folyamatos és tervezett jelenlétnek köszönhetően. A feltörekvő előadó nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minden megjelenését előzetesen és a kiadást követően is promotálja a platformon – ráadásul úgy, hogy az teljesen organikusan illeszkedik lifestyle típusú tartalmai hangvételéhez is. Ennek köszönhetően ő lett a TikTok Best Practice díj nyertese.

Az év partnere: Bloose Broavaz
1998 óta működik a Hámori Péter által vezetett Bloose Broavaz kiadó – többek között olyan előadók vannak náluk, mint Mikee Mykanic, Ketioz, Siska Finuccsi vagy Tkyd. 2014 óta dolgoznak együtt a WMMD-vel, ezt a több mint 11 éve tartó sikeres és hatékony együttműködést díjazta most ezzel az elismeréssel a cég.