A vállalatnak viszonylag kevés az előfizetője, a bevétel pedig nem fedezi az egyébként elég nagy kiadásaikat: a 2019-es indulás óta évente körülbelül 5 milliárd dollárt (kb. 370 milliárd forint) költöttek tartalomgyártásra.
Kiszivárgott egy jelentés, miszerint az Apple TV+ egymilliárd dollár veszteséggel üzemel, az egyetlen nem nyereséges szolgáltatásként az Apple portfóliójában – írja TechCrunch.
Annak ellenére, hogy az Apple TV+ produkciói több mint 2500 díjat vagy jelölést kaptak, az előfizetők számát tekintve a platform bőven elmarad a konkurens Netflixtől, a Disney+-tól vagy az Amazon Prime Videótól. Bár nem nyilvános, hány előfizetője van a streamingszolgáltatónak, a becslések szerint 45 millió körül lehet, szemben a piacvezető Netflix nagyjából 300 milliós számával.
Az Apple inkább a minőségre, mintsem a mennyiségre feküdt rá, és olyan saját sikersorozatokat tudhat magáénak, mint a Különválás, a Ted Lasso, a Morning Show, A siló vagy a Direkt terápia. A streamingszolgáltató CODA című filmje 2022-ben behúzott egy Oscar-díjat is, amivel filmtörténelmet írt: ez volt az első olyan produkció, ami úgy lett az év legjobb filmje, hogy nem mozikban mutatták be.
A vállalatnak tehát viszonylag kevés az előfizetője, a bevétel pedig nem fedezi az egyébként elég nagy kiadásaikat: a 2019-es indulás óta évente körülbelül 5 milliárd dollárt (kb. 370 milliárd forint) költöttek tartalomgyártásra, amit 2024-re 4,5 milliárd dollárra sikerült visszaszorítani. A Telex emlékeztet: az eset nem egyedi, a konkurens Disney+ az indulása után négy év alatt 11,4 milliárd dollár veszteséget hozott össze, de 2024-ben már volt nyereségesen zárt üzleti negyedéve.