A futárcég nem kér nemzetiségre vonatkozó információt a jelentkezés során. Szerintük a fogyasztók azért kapcsolják össze a futárokat a külföldiekkel, mert „könnyebb őket észrevenni az utcán“.
A Világgazdaság megkeresésére a Wolt kijelentette: nem alkalmaznak vendégmunkásokat, hiszen a futárok nem munkavállalói státuszban dolgoznak a cégnél.
„Nem alkalmazunk vendégmunkásokat“ – írta az étel- és élelmiszer-kiszállítással foglalkozó vállalat. A közlés szerint a futárjaik „nem munkavállalók a Woltnál, hanem szolgáltatási szerződéssel szállító partnerek, akik számára három szerződéses forma áll rendelkezésre csatlakozáskor: egyéni vállalkozóként, szövetkezeten keresztül (például diák- vagy nyugdíjas szövetkezet) vagy flottapartneren keresztül szállíthatnak a platformon”.
A cég azt is hozzátette, hogy a fogyasztók azért is kapcsolják össze a futárokat a külföldiekkel, mert „könnyebb őket észrevenni az utcán“, és mert a belépés költsége elég alacsony, így akár egy kerékpárral is bárki belevághat az ételkiszállításba. Ám a szerződő futárpartnerektől nem kérnek „nemzetiségre vonatkozó információt jelentkezéskor, az ugyanis nem releváns a feladatok teljesítéséhez“.
Sem rendszerünk, sem cégünk mentalitása nem enged semmilyen negatív vagy pozitív diszkriminációt – nemre, életkorra, csatlakozási formára vagy származásra való tekintet nélkül azonos díjazási elemek mentén történik a feladatok teljesítésért járó összegek meghatározása
– olvashatjuk a cég válaszát.
A Wolt azt is elárulta, hogy a futárok létszáma erőteljesen növekszik, de ez azzal is magyarázható, hogy 2023-ban harminc új magyar településen vált elérhetővé szolgáltatásuk, ezért is fontos, hogy a létszám növelésével kiszolgálják a fogyasztói igényeket. Egyébként jelenleg nyolcezer futár dolgozik aktívan a Wolt hálozatán belül.