2025.4.9 13:55
Olvasási idő 0:58
Maier Péter

Jól benyalta a kormánysajtó, hogy az IKEA többé nem árul szivárványos táskákat, kár, hogy ennek köze nincs a valósághoz

KÖZÉLET IKEA LMBTQ PROPAGANDA

Skrabski Fruzsina és az ő posztjára ráugró kormánysajtó új idők új szeleit vélik felfedezni emögött, pedig csak fogy az IKEA készlete.

Teljesen valótlanul terjedt el, hogy az IKEA a kormányzat Pride-ellenes törekvéseinek következtében leáll a szivárványos táskák árusításával – derül ki a 444 újságírójának cikkéből, ami, amennyire értékes munka, annyira nem megerőltető utánajárást igényelt. Ezt a nem túl megerőltető utánajárást ugyanakkor nem sikerült lehoznia a kormánysajtónak, akik ráugrottak a témára, és sorra hozták le a cikkeket egy félreértést alapul véve. 

Először Skrabski Fruzsina jobboldali filmrendező-újságíró osztott meg egy fotót az IKEA-ból, amin azt írják, ez az utolsó lehetőség, hogy a vásárlók beszerezzék a szivárványos táskát. Skrabski egyből paradigmaváltást látott mögötte, ahogyan a témát feldolgozó kormánypárti médiumok és influenszerek is.

Szóval a 444 vette a fáradságot, hogy erről megkérdezze a cég sajtóosztályát, akik az alábbi választ küldték a lapnak:

„Az »Utolsó lehetőség, hogy megvásárold – Ezt a terméket már nem gyártjuk« feliratú tájékoztatást kizárólag a budaörsi IKEA-ban helyeztük ki a három budapesti áruházunk közül. A STORSTOMMA táskák rendelkezésre álló magyarországi készlete limitált, terveink szerint jövőre folytatjuk a termék értékesítését.”

Azzal kapcsolatosan, hogy az IKEA új időknek új szelei hatására kiszállt volna a Pride mögül, a svéd vállalat hazai PR-osai ezt írták:

„Az IKEA célja, hogy jobbá tegye a mindennapokat az emberek többsége számára. Hiszünk abban, hogy mindenki megérdemli a tiszteletet – függetlenül attól, hogy honnan származik, hogyan él vagy hogyan fejezi ki önmagát. Az egyenlőség, a sokszínűség és a befogadás nemcsak vállalati kultúránk szerves része, hanem üzleti döntéseinket is vezérli. Ez az, ami segít nekünk abban, hogy egy még jobb IKEA-t építsünk – munkatársaink, vásárlóink és a társadalom egésze számára.”