ma 2025.1.20 14:52
Olvasási idő 1:03
Maier Péter

A pakisztáni légitársaság kicsit mellényúlt párizsi járatainak reklámjával, bocsánatot kértek a 9/11-et idéző hirdetés miatt

TÁRSADALOM MARKETING PÁRIZS REPÜLŐJÁRAT

A Pakistan International Airlines pedig épp nemzetközi hírneve helyreállításán dolgozik.

Bocsánatkérésre kényszerült a Pakistan International Airlines (PIA), aminek hirdetése kiverte a biztosítékot a közösségi médiában. A pakisztáni légitársaság január 10-én, négy év szünet után indított újra járatot Párizsba, viszont a plakát, amivel ezt reklámozta, elég balul sült el – írja a Kreatív.

Az Iszlámábád–Párizs járat hirdetésén az látható, hogy egy repülőgép épp az Eiffel-torony felé tart, ráadásul az egészen van egy, még a 2015-ös Charlie Hebdo-merénylet utáni közösségimédia-megemlékezésre emlékeztető francia zászlós filter, a felirat pedig azt írja: „Párizs, ma jövünk”.

Hogy a 96 százalékban muszlim vallású Pakisztán légitársaságának üzenetét terrorizmussal azonosítani mennyire minősül rasszizmusnak, az egy másik kérdés. A nyilvánosság ugyanakkor minimum ízléstelennek minősítette a plakátot, amiért a PIA bocsánatot kért.

Abdullah Hafeez, a PIA szóvivője az AP-nek elmondta, nem állt szándékukban múltbéli tragédiákat felidézni vagy szorongást kelteni. Azt is hangsúlyozta, hogy az Eiffel-tornyot azért választották a plakát fő motívumának, mert az világszerte ismert nevezetesség.

Kiemelt tartalom
A világ egyik legnagyobb filmstúdiója és üdítőmárkája megfejtette a tökéletes marketingmódszert a Z generáció eléréséhez? A világ egyik legnagyobb filmstúdiója és üdítőmárkája megfejtette a tökéletes marketingmódszert a Z generáció eléréséhez? 2024.10.31 17:02

A hirdetés visszhangja miatt a pakisztáni kormány is vizsgálatot rendelt el. Az incidens már csak azért is problémás, mert éppen próbálják helyreállítani a PIA hírnevét, ugyanis évek óta küzdenek pénzügyi nehézségekkel és működéi problémákkal. A pakisztáni légitársaságot 2020-ban eltiltották az EU-ba való repüléstől biztonsági aggályok miatt a tragikus karacsi repülőgép-szerencsétlenséget követően. Akkor azt is feltárták, hogy a pilótáik harmadának hamis engedélye van. Visszatérésük tehát mérföldkőnek számít.

Amitől még kísértetiesebbnek hat a sztori, az egy 1979-es reklám, amin egy repülőgép árnyéka vetül a New York-i ikertornyokra. Ez a plakát a történelem alakulásával kapott igazán negatív fénytörést.